In terms of uk replica watches watches, different groups hold different opinions. Some love them, some hate them. I for one, fall under the first category, and from what I can tell, so do the majority of those hurt by the replica bug. Now, like all non-original merchandise, there are great fake replica rolex watches out there but there are atrocious ones as well. In order to know whether an IWC is real or not, you need to identify a few things about the real ones at first. You may already know that there are great differences among Replica Watches Panerai in quality . But that’s the replica world. Some are extremely high in authenticity and quality, while others are… let’s say inferior. Since high-end Rolex replica watches are quite popular recently it is very difficult to distinguish the differences between the real and the Replica handbags , so it becomes necessary to get yourself to know the minor differences between the two categories. In some cases, it is much better to step further and seek for the assistance of a trained professional in determining whether your designer replica handbags is real or not.
Język czatów internetowych jest:
 

Wystawa <Od Matejki do Witkacego>

                W dniu 5 listopada 2015 roku klasa IF wraz z wychowawcą, panem Leszkiem Szczeparą, w ramach zajęć wiedzy o kulturze, wybrała się do Muzeum Północno-Mazowieckiego na lekcję muzealną. Wystawa, jaką mieliśmy okazję obejrzeć, nosiła tytuł: „Od Matejki do Witkacego”.

Ekspozycja złożona była z wielu obrazów-od bardzo starych, pochodzących sprzed kilku wieków, aż do tych z dwudziestolecia międzywojennego. Ukazywały one jak zmieniało się malarstwo, czym charakteryzowały się poszczególne style i czym się różniły. Przewodnik zwracał naszą uwagę na różnorodność technik stosowanych przez artystów.
W kilku salach znalazły się portrety, piękne pejzaże, przykłady martwej natury, akty oraz dzieła reprezentujące nurty w sztuce, takie jak fowizm, kubizm i abstrakcjonizm. Szczególnie ciekawe były obrazy impresjonistyczne, charakteryzujące się intensywnymi barwami.

Nie potrafiliśmy wybrać najpiękniejszego obrazu, gdyż każdemu podobał się inny. Moim faworytem stała się „Wenecja Bydgoska” Jerzego Rupniewskiego. Przedstawia ona stare kamienice położone nad szeroką rzeką. Co prawda, dominują zimne barwy, ale nie odbiera to dziełu uroku. Pejzaż wydaje się dzięki temu bardziej naturalny. Szczególną uwagę przykuwa perfekcyjne odwzorowanie tafli wody, w której odbijają się kamienice i drzewa, a nawet podkreślone są jej delikatne fale.
Mojej koleżance spodobała się natomiast „Zabawa w karczmie” Józefa Chełmońskiego. Autor olejem na płótnie zaprezentował drewnianą gospodę, w której odbywa się jakieś ważne wydarzenie. Biorąc pod uwagę widoczne przez okna tańczące postacie, można podejrzewać, iż jest to wesele. Przed drzwiami budynku stoi tłum. Wyróżniają się w nim dwie kobiety ubrane w jaskrawoczerwone suknie. Wszyscy mają na sobie starodawne stroje. Na pierwszym planie, którego znaczenie w oczach odbiorcy nieco słabnie przy kontrastującej z szarym, zimowym otoczeniem chacie, widoczne są dymiące ognisko, pięć stojących wokół niego kasztanowych, osiodłanych koni oraz na ciemno odziany mężczyzna. Malarz wykorzystał cenne doświadczenie w dobieraniu kolorów, gdyż to one przede wszystkim skupiają uwagę nie na tym, co znajduje się najbliżej, ale na oddalonej karczmie.

Po obejrzeniu wszystkich dzieł sztuki i wysłuchaniu wykładu przewodnika, zaprezentowano nam film, przedstawiający poszukiwanie i sprowadzanie do Polski wszelkich ruchomych dóbr kultury skradzionych przez hitlerowców w czasie okupacji. Niecodzienny był sam sposób przekazu informacji, bowiem tło dla relacji Bohdana Urbanowicza stworzono na wzór gry komputerowej.

Wyjście do muzeum spodobało się nie tylko mi, ale również większości moich kolegów i koleżanek. Myślę, że lekcja pogłębiła naszą wiedzę dotyczącą historii sztuki oraz uwrażliwiła nas na artystyczne piękno, a z pewnością zachęciła do częstszego odwiedzania placówek kulturalnych.

 

                                                                                                          Martyna Góralczyk kl. IF

Dodaj komentarz